Weekend - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Daan Schijvens - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Daan Schijvens - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

18 September 2016 | Mauritius, Mauritius

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb niks tegen honden. Maar ik vraag mij wel eens af of ze nooit moe worden van hun eigen geblaf. Er lopen hier een aantal zwerfhonden rond die van jennen hun beroep hebben gemaakt. Ik denk dat ze voor een poort gaan staan met daarachter een waakhond waarnaar ze hun tong uitsteken, wat resulteert in ellendig lang ´gewoef’. En geloof me, als er één begint met blaffen, blaft heel de buurt gezellig mee. Maar ach, ik kan er wel om lachen, als dit het één van de weinig ergernissen is dan heb ik niets te klagen. Ik ben inmiddels helemaal zen geworden hier, omdat de rest van de bevolking dat ook is. Laat ik als voorbeeld vertellen over mijn eerste dag aan het strand:

Zondag was de perfecte dag om even uit te zoeken waar dit strand was en zodoende gingen wij een kijkje nemen, onze koffers waren zaterdagmiddag aangekomen (wat een heerlijk moment was dat trouwens) en toen konden we eindelijk van onze zwemkledij genieten. Om bij het openbare strand te komen loop je van ons huisje vandaan ca. 15 minuten. De weg ernaar toe is vrij maf want we moeten een stukje omlopen, hemelsbreed zou het 5 minuten kosten, maar een beetje beweging kan geen kwaad. Eenmaal aangekomen op het strand kom je het summum van een multiculturele samenleving tegen en iedereen is hartstikke relaxed aan het genieten van het relatief mooie strandweer. Hier is tevens een ijscoman aanwezig die een gezellig deuntje draait zoals iedere ijscoman. Dit deuntje gaat echter door voor meer dan vier uur en het schijnt niemand wat te schelen. Het is serieus een deuntje van ongeveer tien seconden en na een half uur aan één het zelfde deuntje te horen word je er knettersimpel van. In Nederland zou er allang iets van gezegd zijn en dat alles behalve vriendelijk. Enfin, dat is misschien wel het grootste culturele verschil dat ik tot nu toe ben tegengekomen. Jammerlijk speelt het deuntje van de ijscoman nu nog steeds in mijn hoofd en ben ik maar wat gaan typen, hebben jullie even geluk!

Morgen weer op stap met JC, die ons gaat voorstellen aan de mensen die meedoen aan het project rondom vanille. Vrijdag liet hij in zijn huis een aparte kamer zien wat hij het ´lab’ noemde. Hierin bevind zich een groot aantal premium vanillestokjes, het rook dus heerlijk. Hij wilt dat wij gaan uitzoeken wat zuivere vanille voor goede dingen kan betekenen voor het lichaam. Veel mensen neigen naar het gebruik van namaak vanille of slechte kwaliteit vanille. Maar als premium vanille een goede naam krijgt dankzij de gezonde voordelen, dan denkt hij het beter te kunnen verkopen.

En bedankt voor de leuke reacties bij het vorige verslagje. :)

  • 19 September 2016 - 08:30

    Jolieke Van Doorn:

    Leuk geschreven Daan!

  • 19 September 2016 - 08:46

    John:

    Pas op met je overal aan ergeren, anders word je net als je vader ;-))

  • 19 September 2016 - 11:43

    Thea:

    Ha Daan,
    Wat leuk om te lezen :-).
    Je maakt nog eens wat mee.
    Veel plezier en duik in de vaniile, haha.
    Groetjes van Thea

  • 19 September 2016 - 11:48

    Marjolein Baauw:

    Hoi Daan en Carola
    ik ben heel benieuwd naar de premium kwaliteit vanille. Hoe herken je deze? En is deze ook in Nederland verkrijgbaar?
    En wat heerlijk dat het strand zo dichtbij is! Volgende keer oordopjes mee :)


  • 19 September 2016 - 18:45

    Karin Helmer:

    Dag Daan,
    Wat leuk dat je ons op de hoogte wilt houden van je avonturen op Mauritius. Kunnen we gewoon vanuit onze luie zetel meegenieten! En wij hebben geen last van de geluiden :-).
    Ben nu al benieuwd naar je volgende post!
    groetjes,
    Karin (uit Antwerpen ;-))

  • 22 September 2016 - 12:06

    Verkaik:

    Daar ik zit nu op de eerste les met de tablet en kan nu je verslagje lezen. Ik moet mijn wachtwoord invullen weet jij nog hoe dit is. Kan je ook je adres door geven dan kan ik op google earth kijken waar je zit.Groetjes Opa

  • 26 September 2016 - 13:48

    Martin:

    Goed om te horen Daan, leuk dat je t naar je zin hebt. Tevens is t ook leuk om te lezen dat je je Rotterdamse gewoontes lekker vast houdt. Succes met het spelen van professor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mauritius, Mauritius

Stage Mauritius

Op stage in Mauritius voor de opleiding Voeding & Diëtetiek.

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2017

Nog eventjes

19 December 2016

December

29 November 2016

Over de helft

13 November 2016

Bijna op de helft.

25 Oktober 2016

Nieuwe weken, nieuwe verhalen!
Daan

Student aan de Haagse hogeschool. Studeert Voeding & Diëtetiek. Op stage in Mauritius.

Actief sinds 13 Sept. 2016
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 2184

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 03 Februari 2017

Stage Mauritius

Landen bezocht: